Julius Krechting | Wat is conversie optimalisatie?
30336
post-template-default,single,single-post,postid-30336,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-12.1.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Wat is conversie optimalisatie?

Wat is conversie optimalisatie?

Hoe meer bezoekers je hebt hoe meer je betaald om te adverteren op bijvoorbeeld Google. De meeste bezoekers zullen alleen op jouw site kijken zonder daadwerkelijk een dienst of product te bestellen. Als je erg veel bezoekers hebt maar heel weinig verkoopt zal je dus veel advertentie kosten betalen zonder veel winst te maken. Conversie optimalisatie is de techniek om ervoor te zorgen dat jouw bezoekers daadwerkelijk een product of dienst op jouw site halen. Het is belangrijk dat je erover nadenkt hoe een bezoeker van jouw site eerder iets koopt.

Bij conversie optimalisatie is het belangrijk dat bezoekers vertrouwen in je site krijgen. Je moet de content van je site er zo professioneel mogelijk uit laten zien. Dit doe je door op zoek te gaan naar eventuele spelling- of grammaticafouten. Als bezoekers te veel fouten zien zullen ze minder snel iets kopen. Daarnaast zal een bezoeker willen dat je genoeg informatie geeft over je producten en diensten. Afbeeldingen willen ook erg helpen.

Een ander onderdeel waaraan je kan denken bij conversie optimalisatie is ervoor zorgen dat vooral potentiële klanten op je site komen. Je content moet dus gerelateerd zijn aan de boodschappen waarmee je adverteert. Zo is de kans het grootste dat de mensen die jouw site bezoeken daadwerkelijk op zoek zijn naar de producten of diensten die jij aanbiedt.

Bij conversie optimalisatie komt erg veel kijken. Je moet goed nadenken of een klant bijvoorbeeld niet wordt afgeleid. Komen er niet zoveel advertenties in beeld dat de klant zijn interesse verliest? Daarnaast moet de gebruiker goed door de site kunnen navigeren. Denk bij een webshop bijvoorbeeld aan een zoekbalk of manieren om producten te kunnen filteren. Als bezoekers eerder vinden waar zij naar op zoek zijn zullen ze het product eerder kopen. Een manier om te testen hoe je jouw site het beste in elkaar zet is door 2 verschillende pagina’s te maken en te kijken welke het meeste succes boekt. Als je zelf niet helemaal weet waar je moet beginnen voor conversie optimalisatie kan ik je zeker aanraden om hier een expert voor in te schakelen.

 

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.